Händelserik kväll

Precis hemkommen från en trevlig och givande kväll i stallet.

Vår after work resulterade i nästan 150 gäster!! Verkligen roligt att få visa upp anläggningen som börjar ta fart. Varje dag händer något nytt. En pusselbit till som faller på plats så att säga...

Tillsammans med en annan tjej hade jag ansvaret för "storhäststallet". Där serverade vi korv och berättade om inackorderingen och anläggningen. Jag fick chansen att knyta lite värdefulla kontakter och förhoppningsvis trillar det in en och annan häst som ska utbildas i vinter.

Ärtan gillade verkligen inte uppståndelsen med allt folk. Hennes osäkerhet som hon visade när vi köpte henne för 10 år sedan kom tillbaka. Vände baken till och stod och tittade in i hörnet:( De flesta andra hästarna stod gladeligen och blev klappade. Då fick jag mig verkligen en tankeställare och insåg hur sjukt mycket arbete jag och min familj har lagt ner på den här hästen. Jag har aldrig träffat en häst som var så huvudskygg och känslig för höga ljud/skrik. Från att ha varit ett nervvrak som kastade sig i stallgången av rädsla litar hon nu fullt ut på människor (bara det inte blir för stimmigt!)

Hon kommer alltid vara min prinsessa





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0