En ny vecka

SÅ var det måndag igen.
Helgerna går på tok för snabbt. Särskilt när man har fullt upp med pyssel här hemma.
Jag har nog dessutom fastnat ett antal timmar framför live-sändningarna från GHS.

Verkligen skoj att kunna se det mesta hemifrån.
Dock mindre lyckat om man redan har massor att göra hemma:p

I helgen har vi fortsatt med pyssel hemma. Det tar sig sakta men säkert. Nästa tripp till IKEA blir av den roligare sorten...det vill säga inga garderober eller förvaringar, bara "lull-lull" grejor. Mattor, gardiner, fåtöljer osv.

Det kommer bli grymt snyggt när vi är klara:)

Ärtan fick vila i lördags. Däremot fick hon sig en riktig putsning.
Tvättade man och svans och gnuggade även lite på halsen och baken.
Hon är väldans stövig nu eftersom pälsen är i längsta laget och att hon börjat fälla.
Funderar på att klippa, iaf halsen.

Jag använde mig av lin-schampo som inte behöver sköljas ur. Med tanke på att våran duschspilta inte är klar.
Fungerar bra iaf eftersom vi har nära till varmvatten.
Sen fick hon gosa in sig i tre ylletäcken för att inte bli kall:)

Igår hade vi dock ett mycket bra ridpass i ridhuset. Trots att hon var spänd som en fiolsträng,hoppade och studsade.
Känns som att jag kommit ytterligare ett snäpp till i ridbarheten. Det är skoj att rida när man känner att man utvecklas.

Idag ska jag trimma både Ärtan och C i ridhuset.
Kanske lägger ut lite bommar och lydnadshinder.



Kommentarer
Postat av: Linnea op de Weegh

Frän bild :)

2011-03-05 @ 17:43:17
URL: http://polze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0