Fredag

Ärtan var riktig laddad när vi red ut igår.
Ibland kan det vara en liten energiboost att lämna ridhuset för att ge sig ut, lite varierad träning och på varierat underlag:)

Idag ska vi njuta av att det är fredag och lyxa till det genom att äta lunch med älskling i ystad.

Idag har jag även insläppet av hästarna. Allt ingår ju egentligen i stallhyran men jag har ingenting emot att hjälpa till när jag kan.
Det tar inte särskilt mycket längre tid eftersom det bara är 9 hästar att plocka in, och alla hagarna ligger väldigt centrerat till stallet.
Däremot har jag kommit fram till att det sparar väldigt mycket tid att slippa iordningställa mat och mocka...

När man väl är i stallet och mockar, fixar med maten så tänker man att det inte tar så många minuter...men nu när jag får allt fixat till mig märker man hur mycket snabbare det faktiskt går i stallet varje dag!

Missförstå mig inte, jag gillar att spendera tid i stallet och är gärna där längre än jag "behöver". Putsar saker, myser med Ärto osv:) Däremot så vet jag att om det krisar med tid så kan jag vara klar i stallet på drygt 1,5 timme. Det gick inte innan, oavsett hur mycket jag stressade.

Man vänjer sig snabbt. Känns nästan lite konstigt att behöva mocka själv på helgerna,haha.

Sen känns det skönt att veta att hästen kommer in till en nymockad box varje dag. Då kan jag med gott samvete åka ut senare på kvällen och rida.



Vem ser fram emot värme, sommaren och FALSTERBO?

Det gör jag iaf!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag ser verkligen fram emot sommaren! Det är ju värdelöst nu. Hoppas verkligen på att det kan bli lite Falsterbo i sommar, blir så himla avundsjuk när man läser alla bloggar och typ varje hästmänniska är i Göteborg:(

2011-02-25 @ 18:00:07
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Sv: LITE synd? Det är ju JÄTTESYND om oss som inte kan gå på mässan! ^^

2011-02-26 @ 10:22:38
URL: http://equilina.se
Postat av: Mikaela

Ja, sommar och falsterbo längtar man verkligen efter!!

2011-02-27 @ 20:15:57
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0