Hoppning med ett syfte

Igår var det dags att skutta igen( alla i stallet skrattar åt mina uttryck:p)

Vi fortsatte på banhoppningstemat, men byggde på med lite klurigare distanser.

Ex trippelbarr och oxer ur sväng. Precis sådant som de flesta (inkl mig själv) måste träna på.
Rida hela svängen, genom svängen och behålla en bra grundgalopp. Då brukar även distansen till hindret bli bra.

Sedan hoppade vi en linje på räcke-16m-oxer-16m-räcke. Kort distans på 4.

Först vill jag börja med att berömma F som tränade med mig på C. Superduktig på att ta instruktioner och lösa problemet. C visade minsann att hon kunde hoppa!

Ärtan var helt strålande. Mycke mer samlad och cool än förra veckan vi hoppade bana. Var inte i en bom och lyssnade fint på alla distanser, både framåt och tillbaka. Hon är ganska lydig min lilla köttbulle iaf;)

Tyckte jag hittade en mycket bra rytm och galopp hela träningspasset,så skoj att rida då.

Avslutade med ett högre räcke.
Mest för att känna lite på höjden. La upp det på 140 och jag fick ett riktigt supersprång. Ett sådant där när ärtan vänder ut och in på sig själv och hoppar genom hela kroppen, wow.

Nu blir det bestämt tävling på söndag. Mjukstartar med en 120 klass. Är egentligen mer sugen på att rida 130, men känns schysstare mot Ärtan att köra en 120 eftersom hon inte riktigt är i "toppform". Dessutom är det nationellt och jag har mina misstankar om att piloten kanske är ringrostig,hihi!



Kommentarer
Postat av: Sofia

Sv: Strax under 600 med frakt...köpte den där det var 50% ;) Men dom hade lite ont om storlekar så jag fick ta en mindre så den är lite slimmad men det funkar iaf:)



Men blev lite sugen på några fler saker som var nedsatta 50% :P Men här gäller det att hålla i dom få kronorna man har kvar:P

2011-02-17 @ 10:54:52
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/
Postat av: Anna

Har du intagit rollen som tränare i ditt nya stall självmant, eller de har bett dig? Oj det lät ju inte så trevligt, men svårt att formulera på ett bra sätt, men alltså inget elakt eller dumt menat, utan undrar bara :)

2011-02-17 @ 11:02:33
Postat av: Bella

Anna: Det har mest blivit så tror jag! Tycker det är skoj att komma med lite tips och ideér och dela med mig av det jag kan:) De insåg nog ganska snabbt att mina övningar och mitt "tänk" kring hoppning kan fungera även på deras hästar! Hoppas på att i framtiden kunna få ihop mer regelbunda veckoträningar:)

2011-02-17 @ 12:33:28
URL: http://horsesideonlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0