Kväll i stallet

Igår hade jag en riktig myskväll i stallet.

Jag älskar att vara ensam i stallet med alla hästarna. Gå och pyssla och gosa med pållarna.

Lovade att kvällsfodra när jag var klar så var ingen brådska. Vill inte fodra för tidigt.
Även fast det spelar mindre roll eftersom alla hästarna får såpass mycket hösilage...och får morgonmaten redan kl 6 på morgonen.

Jag passade på att frisera Ärtans man lite inför tävlingen på söndag. Den är riktigt tjock förtillfället. Men vill inte rycka den eftersom hon är så känslig i hårsäckarna. Hon får helt enkelt ha lite "ponnyrufs"!


Tycker det är ganska lagom längd på man. Gillar inte för korta manar!

Igår körde vi ett rejält pass i ridhuset.
Ärtan var väldigt mjuk och fin. Troligtvis eftersom vi hoppade i onsdags. Det brukar mjuka upp och släppa lite spänningar.

Vi körde totalt osynkad outfit,haha. Men spelar ingen roll eftersom jag ändå var själv både i stallet och ridhuset:p
(eller vad sägs om orange tröja,gröna ridbyxor, blå mössa, vitt schabrak med röd och blå kant, bruna benlindor:o)



Ärtan innan ridningen...

Innan utrustningen var på stod hon och hängde i stallgången:p



Efter ridpasset fick hon stå och torka i sin box.
Älskar att hästarna står på halm. Visst, det är lite jobbigt att mocka jämför med spån men ser så fluffigt och mysigt ut med halm:)



Kommentarer
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Ännu en sak! ^^ Sawanna, som går med på ALLT, slipper få manen ryckt för det gör ooooont tycker hon =( Då slipper man och får se ut som en busig ponny istället <3

2011-02-18 @ 13:03:13
URL: http://equilina.se
Postat av: malin

vad heter stallet som du har ärtan i? verkar ju vara ett helt fantastiskt ställe!

2011-02-19 @ 10:04:36
URL: http://mallizzp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0