Måndag

Många kommentarer på inlägget nedan minsann.

Jag är aldrig den som klagar.  Försöker alltid vara så trevlig jag bara kan mot båda funktionärer och medtävlande eftersom jag VET hur mycket jobb det ligger bakom en tävling.
Är tävlingen bra tycker jag det hör till att lämna några positiva ord i sekretariatet innan man går, det brukar uppskattas. Men ibland måste även den bästa få gnälla av sig, är trots allt min blogg där jag skriver dagbok om mitt liv;)

Man lär så länge man lever..
Inför framtidens tävlingar kommer jag verkligen att höra mig för innan jag anmäler mig så att den klubben brukar arrangera bra tävlingar. Jag har ju noll koll på tävlingsplatser här. Hemma i Östergötland/Småland och klubbarna runt omkring kände man till utan och innan!

Dessutom fick jag ju en förklaring till varför det var så dåligt med framridningsmöjligheter...därför att gräsbanan och paddocken brukade ligga var parkeringen var! Kanske därför mina stallkompisar hade i bakhuvudet att det brukar vara bra på syds.

Idag ska iaf älskling följa med till stallet. Får se om han också vill rida lite:)



Kommentarer
Postat av: Evelina Blomqvist

SV: Nej, jag har ju faktiskt bara din blogg att döma av eftersom jag inte tror att vi träffats, haha.



Anyway, som du själv skrev ska det byggas om och paddocken är ockuperad av lektionsponnyer. Syds är en av skånes främsta ridklubbar, trots att vi fortfarande bara har två ridhus, siktet är dock inställt på tre, men det tar ju lite tid att planera och smälla upp ett till ridhus. Dessutom ska underlagen i ridhusen bytas, vi får snart nytt bevattningssystem, en gräsbana ska anläggas och halva anläggningen ska byggas om innan detta extraridhuset kommer att dyka upp..



Jag vet själv att det känns sådär att trava runder ¨på stenhårt underlag, men alla har ju samma förutsättningar ;)

2011-02-21 @ 09:57:07
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/
Postat av: Sofi

Att kolla upp tävlingsplatserna innan är ett bra sätt att förbereda sig på. Vissa kollar bara vägbeskrivningen =)

Jag hoppas att du återvänder till Syds. De har bra tävlingar. Funktionärerna är kunniga och gör allt för att underlätta. Tävlingarna genomförs ofta under vintermånaderna där vädret kan ställa till det. Men det ordnas alltid upp med flexibla startlistor etc. Oavsett vilka klasser finns det ofta internationella ryttare på plats, som Maria G och Royne Z, samt danska nationella ryttare. Skönt att du fick några språng på hemmaplan där det kändes bra. Alltid jobbigt när man inte finner den rätta känslan.

2011-02-23 @ 08:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0