Tävla vs inte tävla

Jag är världens mest veliga människa...

Har fortfarande inte bestämt mig om jag ska tävla på söndag eller inte.

En av anledningarna att jag tvekar är vädret. Det ska vara minus hela veckan och fortsätta blåsa. Inte särskilt kul att varesig ge sig ut med transporten eller frysa på tävlingsplatsen.

Å andra sidan vill jag komma igång och det skulle vara roligt att få en värdemätare så här ganska tidigt på säsongen.

Har mina misstankar om att både Ärtan och jag kommer behöva en och annan runda i kroppen innan allt är "synkat" igen:p...och då är det kanske bra att komma ut och rida en klass för checka läget?

Kommer isåfall rida en klass. Tycker det är lagom start. Dock velar jag mellan tre olika alternativ.

Alt 1: Starta 120 avd a
Alt 2: Starta 130 avd a
Alt 3: Starta 130 avd b

Egentligen går hon bättre i 130 klasser än i 120 klasser, och hon kanske backar av lite mer om det är högre. Samtidigt kanske det är schysst att ge henne en "snäll" start så hon kan lattja runt?

Har även planer på att rida avd b i 130 klassen. Med tanke på att formen säkert inte är tipp topp kanske man kan vara lite snål (läs sparsam!) och rida avd b och ta det som en CR istället för att försöka få en placering och betala det dubbla!

Vi får helt enkelt se om jag blir klokare om någon dag:)

Kommentarer
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

tackar så himlans för en riktigt bra och klok kommentar! :) vart är det du ska tävla? :) lidköping kanske? :)

2011-02-15 @ 12:31:10
URL: http://forzi.blogg.se/
Postat av: LINA

SV: Det gäller ju då gamla träns som kanske inte blivit använda på åratal, som legat och dammat igen någonstans. De brukar jag putsa av och lägga i olja och då blir de så mycket fräschare! Sedan lägger jag inte massa tusen med pengar på dyra träns, så ibland går det åt lite olja. :)

2011-02-15 @ 15:11:30
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Emmah

Snygg blogg :) fin häst :)

2011-02-15 @ 21:39:17
URL: http://emmahhfalt.blogg.se/
Postat av: Siri

Sv: Jag gillar träns med smala remmar och rätt diskreta spännen. Spännena måste vara utåtvända annars får Calle sår på insidan av munnen (knäppt). Aachennosgrimma, inte nödvändigtvis med avtagbar snokremsfäste även om jag tycker att det är snyggast. Kan tänka mig att betala kring 1000 :-



What do you think?

2011-02-16 @ 08:24:16
URL: http://callestraning.blogg.se/
Postat av: malin

sv: ja jag har henne fortfarande till försäljning. vet du nån som kan vara intresserad? ägaren har gått ner till 125 nu för hon vill bli av med henne snabbt

2011-02-16 @ 10:17:55
URL: http://mallizzp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0