Uteritt i full storm

Ja ni läste rätt.

För trots att det var mer eller mindre full storm ute valde jag att rida ut en sväng.

Har verkligen haft dåligt samvete för att vi inte kommit ut en enda gång sedan vi flyttade ner.

Men det finns verkligen ingenstans att rida ut,dooh!
Eller det finns en runda, men det är tydligen lite svårt att hitta rätt väg så jag ska ta sällskap av en i stallet först.

Men det gäller att göra det bästa av situationen så vi gav oss ut en sväng iaf.

Tyckte det blev ett relativt lyckat ridpass. Skrittade och travade längs med asfaltsvägen. Tränade samling, övergångar och att flytta både bakdel samt framdel.

Lyckades sedan hitta en liten avfartsväg i grus med helt ok underlag. Så då fick Ärtopärto galoppera lite i samlad galopp. Det var minst sagt uppskattat:)

På vägen hem hittade jag ett fält med backe som låg i träda. Passade därför på att klättra lite!
Rd upp och ner i skritt några ggr för att avsluta med ett galopppass uppför.

Nyttigt och stärkande!


Det är viktigt med ett bra underlag men jag är av den uppfattningen att sålänge ridningen sker på varierat underlag, i rätt gångart och med en häst i balans så gör det inget om underlaget är hårt...bara det är platt!

Hårt underlag stärker senor och ligament och asfaltsträning är ett ypperligt komplement till ridhusträningen om det görs på rätt sätt.

Idag ska jag bygga upp bana i ridhuset så att vi alla kan träna inför tävlingen i helgen.
Ska göra en riktigt klurig en tror jag,hihi:p

Lutar åt att jag rider en 120 klass på söndag, men bestämmer mig helt och fullt efter träningen i eftermiddag!

Igår påbörjad de arbetet med utepaddocken,tjoho!!









Kommentarer
Postat av: Siri

Åååååh, jag vill också tävla. Fast jag ska ju träna på söndag och det är väl lika kul det.



Tack för alla tips ang. träns, jag får kolla på det någon kväll när jag har tid! :)

2011-02-16 @ 11:29:06
URL: http://callestraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0