Dagens ridning

Fick låna ett ponnyhack av en i stallet.
Eftersom jag vet att Ärtan inte går bra på hack så har jag gjort mig av med mitt...
Tror det ligger hemma någonstans, men kan bara inte hitta det.
Typiskt när jag verkligen skulle behöva det!

Ärtan gick ovanligt bra på hacket. Men oj vad jag inte gillar den typen av betsling. Känns som att man inte har samma kontakt med hästen...
Svårt att förklara, bara en konstig känsla.

Dock misstänker jag att jag kommer bli illa tvungen att rida med hack ett tag efter tandläkarbesöket, planerar därför att införskaffa ett riktigt hackamore, men långa skänklar och gummiklädd kulkedja som ligger an på nosryggen.
Då blir det mer likt mitt kombinationsbett som Ärtan funkar och trivs super med!

Alltid värt att testa:)

Känner mig så maktlös och som en dålig ägare när djuren mår dåligt, hoppas hoppas de hör av sig tidigt på måndag morgon från tandläkaren och säger att de har en tid redan i början på veckan!







Kommentarer
Postat av: Siri

Jag håller med, det känns verkligen som att man antingen har hela huvudet i handen eller ingenting för att hästen bara knäpper av. Men det där kombinationsbettet har jag också, och det trivs jag och Calle rätt bra med. Ibland kan jag dock tycka att det är lite svårt och klumpigt att rida med det (är inte så bra på att rida med två tyglar :P)

2011-01-09 @ 15:29:51
URL: http://callestraning.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har ett med långa skänklar jag skall sälja som är använt 2 ggr om du är intresserad? :)

2011-01-15 @ 22:28:55
Postat av: Anonym

Jag har ett med långa skänklar jag skall sälja som är använt 2 ggr om du är intresserad? :)

2011-01-15 @ 22:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0