Oh yeeh!

Nu är vi snart på banan igen. Jag och Ärtan:)

Idag var vi nämligen i söderköping för vårt andra besök hos hästtandläkaren.
Dags för rotfyllning av den skadade tanden.
Ärtan skötte sig som vanligt expemlariskt trots att det nog gjorde lite ont (även fast hon fått två doser lugnande och lokalbedövning ovanför tanden).

Snälla Sofia följde med som sällskap. Alltid lika roligt!

Sista docen penicillin fick Ärtan idag. Skulle egentligen sprutat ända fram till lördag, men infektionen var helt borta så vet. tyckte det var onödigt med tanke på hur svullen hon blivit på båda sidorna.

Nu blir det att sätta igång med lite skritt och travarbete i fri form till svullnaden lagt sig.
Planerar att skritta ut imorn. Tur att hon har 4 brodd i varje, för grusvägen är inte att leka med. Men för att ta mig till asfaltsvägen som är bra måste vi rida en bit på grusvägen också....som är värre än den värsta isgatan.
Undra om de har hört talas om sand??!

Ska bli skönt att komma ner till skåne nästa helg. Få flytta in i våran fina lägenhet, instalera Ärtan, organisera min saker osv. Mycket att pyssla med närmaste veckan innan flytt....

Blir ju inte bättre av att jag åkt på att jobba 5 nätter på rad!!
Trodde helt och fullt att jag var ledig imorn natt för att sedan jobba helgen, men tydligen jobbar
jag imorn med, pust!
Ska försöka byta lite och bli av med en natt. 5 på rad är lite väl mäktigt mitt i allt flyttstök!





Kommentarer
Postat av: Sofi

Välkommen till Skåne. Tyvärr är det is överallt. Vinter håller Skåne i ett hårt grepp.

2011-01-21 @ 09:47:49
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Yay! =)

2011-01-21 @ 10:59:01
URL: http://equilina.se
Postat av: Sofia

Sv: Var det det som stod på bukefalos? Det skulle ju vara lite kul men sen vet jag ju inte om jag vill jobba med hästar eller inte med tanke på hur allt är.



Så skönt för er att komma igång igen!:D Gick det bra att sticka i rumpan eller blev det halsen?

2011-01-21 @ 16:56:58
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0