W.W 3

Ja just nu kan man beskriva våran lägenhet som tredje världskriget.
Bara att bita i det sura äpplet och leva i bombnedslaget fram till fredag.
Även fast vi beställt till packning är det otroligt mycket att fixa iaf.
Sen blir det ju inte bättre att av jag jobbar heller.

Kommer bli många sena nätter veckan som kommer...annars blir det tajt att hinna!

Idag hade jag lyx i stallet:)
En annan tjej i stallet har en lillasyster som också är hästintresserad. Idag var hon med i stallet tillsammans med en kompis. De skulle borsta lite på C och jag frågade lite snällt om de inte kunde borsta på Ärtan med.
"Jaa jättegärna" fick jag till svar,hihi!

Ärtan blev både borstad och ordentligt ryktad (och jag kunde ägna mig åt mockning istället!)

Får riktigta flashbacks till när jag själv var i 11-12 års åldern. Jag gjorde allt för att lära mig mer, älskade allt som hade med hästar att göra, kunde borsta i evigheter och putsa grejer dagarna i ända.
Det är väl helt underbart när barn visar sådan glöd för något?



Tredje dagens ridpass.
Eftersom svullnaden från penicillinet helt har lagt sig nu kan jag börja ställa lite mer krav på ställning och formen.
Valde faktiskt att rida med gramanen på idag eftersom det krävs en del för att rida ihop henne förtillfället.
Vill inte bråka i onödan eftersom hon gärna blir lite stark och het såhär innan hon är helt igång.
Beror på att hon inte har styrkan att bära sig efter vilan...och då får jag allt i handen.

Det brukar som tur är släppa efter några ridpass.
Sto som hon är, så får man lirka lite med henne och finna sig i att hon ibland måste få göra "på sitt" sätt, min sötis!

Bemödade mig faktiskt att släpa ut 4 travbommar. Mest för att variera arbetet i ridhuset, men även för att få lite bakbens och ryggverksamhet "gratis".

Är riktigt nöjd över dagens ridpass.

Dock har jag lite småproblem med att hon får skav både här och där. Störst problem är det efter mina vader(av alla ställen!)Alltså inte av sporrarna!

Kanske underlättar om hon är nyklippt, men när ska jag hinna det?!
Får helt enkelt köra med pälsglans på sidorna, det verkar iaf förhindra att skavet blir större!




Kommentarer
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Vad har du på benen när du rider? Strumpor är rena döden för känslig vinterpäls, slätt läder ska det vara! :P

2011-01-24 @ 10:59:05
URL: http://equilina.se
Postat av: malin

åh jag vill också ha personliga borstassistenter!

2011-01-24 @ 15:49:51
URL: http://mallizzp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0