Dags för stallet

Idag ska jag ha en riktigt lång dag i stallet har jag bestämt. Är i och för sig ganska länge i stallet alla dagar:p

Ska organisera lite bland sakerna, sortera smutstvätt (fy vad det går åt schabrak i denna värme!),putsa av två träns som bara blivit hängandes efter ridningen,opps!

Och Ärtan får gå ett pass i ridhuset. Hoppas jag får en lika bra känsla som igår under träningen. Jag måste försöka bli ännu snabbare och mer taijmad i mina hjälper. Det ska inte ta 5 steg mellan min tanke och tills när jag verkligen utför hjälpen,skärpning. Ärtan ska jobbas med lösgörande. Lotta tipsade om att jag ska leda henne inåt, rida henne runt min innerskänkel och när hon mjuknat där kan jag fånga upp på yttertygeln.

Igår fick jag rida massa massa 10 m volter, öppna på långsidorna i både trav och galopp med fokus på att hela tiden rida henne för innerskänkeln och lossa henne i innerhanden. Så fort hon rätar ut sig för mycket i kroppen tappar hon rygg. Precis samma sätt som jag tränade för Jenny upp i Linköping.

På fredag har Levara fått en tid hos veterinären,ska följa med för att höra prognosen.

Lördag blir det tävling i Skabersjö. Tyvärr bara med en häst. Ärtan är anmäld till en 120,känns det bra rider jag två klasser:) På torsdag ska hon få hoppa lite ordentligt.


Är värdelöst att få bra bilder på C, hon vill aldrig stå still ju!

Kommentarer
Postat av: Lina

Galet snyggt schabrak, RG?

2011-06-14 @ 21:58:09
Postat av: Bella

Lina: Visst är det läckert:) Anna Scarpati!

2011-06-14 @ 22:16:00
URL: http://horsesideonlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0