Hopptorsdag

Tack för kommentarerna ang Skabersjö Derbyt. Ser ut som att Ärtan får gå den klassen också, om underlaget är ok.

Nackdelen med gräsbanor, dessa jäkla broddar. Ärtan är långt ifrån nyskodd och vid första anblicken ser broddhålen ut att vara fyllda med VÄLDIGT mycke sten och skit. Tror jag får försöka börja rensa och gänga ur idag om jag ska vara klar tills lördag!

Nu blir det strax veterinärbesök för Levaras del. Igår såg benet mycke finare ut, hon är dessutom inte halt, peppar peppar, håll tummarna nu!

Efter det blir det hoppträning för min elev på C och sedan ska även Ärtan få hoppa lite. Planerar att hoppa bom-8m-räcke-8m-bom för att hon ska backa av lite självmant.

Blir även att bygga upp en trekombination samt 2 studsar-2,5m mellan-9m oxer-9m-studs-2,5m-studs (ev lite variation med längden....att jag länge roch vi kör tre eller fyra språng mellan.

När det är hoppning hemma rider jag uteslutande alltid på kortare avstånd för att få hästen att sätta under sig, backa av själv och faktiskt hoppa runda och fina språng. Något av det värsta jag vet kan vara för långa avstånd som inbjuder hästen till att hoppa av för tidigt, bli flack, tappa rygg och språngkurva. Vad är vitsen med att lära hästen hoppa på fart?

Både Ärtan och C lär vara på hugget så kan vara läge att rasta av dem lite innan tävlingen:)



Kommentarer
Postat av: julia lindblom

Fan vad fint den hoppar :)



Läs o kommentera min blogg gärna :D

2011-06-18 @ 08:56:51
URL: http://satsning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0