Rida

Igår hade jag planerat en stillsam skritting på Ärtopärto. Hon hade andra planer...

Slet sig i stallgången så grimman gick sönder. Full skentur ut ur stallet, lyckades till slut fösa in henne i en hage. Tyvärr FEL hage då det är mer ett fält på 10 hektar. Tog över 30 minuter att fånga skrället,gaah!
Hon galopperade runt för glatta livet och var mer än nöjd över att äntligen få gå i gräshage;) När jag väl fick tag på henne kände jag att hon nog fått sin motionsdos.

Idag blir det dock lite ridning i värmen om allting går som planerat!
Oj vad jag måste försöka klippa henne i veckan. Hon har på tok för mycket päls.

Idag ska jag även rida C, eftersom min elev tar studenten i veckan ville hon ha lite ridhjälp. I veckan blir det ridning och hoppning på Levara för att trimma lite inför helgens tävling.
Kommer rida två 120 klasser avd B. Var det enda som fanns och som passade in med mitt jobbschema. Tävlar en klass fredag och en klass söndag. Ska bli skoj att rida på Lisen och Peders fina bana:)

Levara är även anmäld till Skabersjö nästa helg. Klasser är lite osäkert men lutar åt en 120 A:0 och 120 Derby. Hinner vi kvala 130 så rider vi den klassen istället.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0