Shit!

Nyss hade jag två fina hästar att träna och tävla med. Nu blev det bara en kvar:(

Levara står med vad som troligtvis är en senskada, ev gaffelbandet. Som alla vet tar senskador, oavsett hur illa den tagit väldigt lång tid att läka. Precis när hon började bli riktigt fin. Imorgon blir det ett veterinärbesök för att ultraljuda och se hur illa skada det är. Det är så konstigt att det kan komma så snabbt. Igår efter tävlingen var hon hur fin som helst i benen... måste ha hänt något i hagen idag??

Väldigt tråkigt är det iaf, gillar henne skarpt. Beroende på vad vet. säger och hur prognosen ser ut kommer ägaren bestämma om hon ska fortsätta sin tävlingskarriär eller återgå till avelsboxen.

Ärtan däremot har gått som en klocka nu flera dagar i rad. Idag fick vi hjälp med dressyren av en jätteduktig tränare. Vi fick bra kontakt, hon förstod mitt problem och såg på en gång hur jag måste rida för att få Ärtan avslappnad och mjuk i sidorna. Med andra ord en superbra träning! Men oj vad vi blev svettiga båda två:p

Det är sjukt hur snabbt man lägger sig till med olater och blir "bekväm" i ridningen. Att man nöjer sig med en OK känsla istället för att rida tills känslan är SUPER! Precis det jag fick igenom idag och hur Ärtan gick i slutet av passet kändes VARJE pass innan vi flyttade ner till Skåne(när jag hade hjälp av Jenny i gamla stallet) Nu är det bestämt att vi ska köra dressyrträning varannan vecka...tror det kan ha bra effekt på hoppningen också:)

Ärtan körde sin egen lilla uppvärmning innan ridpasset idag. Hon ville nämligen inte komma in från hagen,gaah!
Så galopperade runt, runt, runt i flera minuter tills hon bestämde sig att NU var hon redo att komma in, knäppisen.





Kommentarer
Postat av: sara

sv. Tack tack för tipset!! Ska kika in där!

2011-06-13 @ 19:47:02
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Lina - Nybliven mamma och tävlingsryttare i tre grenar

Men nej, vilken otur! =(

Haha, Sawanna bestämmer också när hon ska komma in ibland, jättekul...

2011-06-13 @ 22:48:05
URL: http://equilina.se
Postat av: Sofia

Så tråkigt!:(

Gaffelbandsskador är ju inte kul, Pedro stod i typ 6 månader om jag inte minns fel.



Dressyrträning däremot är ju superkul:D Som du säger så är knäppt att man lägger till sig fel så fort när man rider själv. Jag får jobba med min vänsterhand hela tiden som har en förmåga att inte vara där den ska men det roliga är ju när man märker skillnad när man väl får till det:)

2011-06-14 @ 12:07:44
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0