Duktiga pållar

Igår red jag både Ärtan och C.
Jag är riktigt nöjd med min ridning på båda hästarna och de gick väldigt bra båda två,hhum...kanske har ett samband;)

Ärtan fick först skritta fram och sedan började jag jobba henne i galoppen på en gång.
Hon var fortfarande lite spänd och på hugget i ridhuset pga två duvor som flaxade omkring, men när duvorna lugnade ner sig lugnade även Ärtan ner sig.
Tränade på att rida på kvartslinjen för att checka rakhet och lydnad. När hon gick bra och balanserat ökade jag några steg för att sedan minska igen. Ärtan är lite "svajig" i bakdelen och tar gärna varje chans hon får att smita undan lite och då är det super att lämna ridhusväggen ibland:)
Det börjar märkas att hon får bättre och bättre kondition och styrka för varje ridpass. Nu blir hon inte ens svettig trots ett rejält galopppass!

Tror inte jag behöver klippa ändå:)

C testade jag att rida med min sadel.
Känner mig mer hemma i den:p Den funkade med hjälp av lite uppbyggnad med div paddar. C får sin egen Antares sadel snart, det ska bli spännande att testa.

Jag gillar verkligen den här pållen. Sådant tryck och sådan power. Men det märks att det är en stor häst. Det tar längre tid för henne att bli mjuk och elastisk i kroppen. Men gisses vad bra hon gick efter jag ridit ett tag.
Hon är en sådan häst som man kan samla, samla och samla lite till...för att nästan sluta i att trampa några steg!

Vi hoppade även några små lydnadsskutt eftersom hon dragit iväg lite innan hinder. Och efter att vi hoppat några ggr låg hon kvar väldigt fint och väntade,skoj!

Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ett flätat pannband från Hannas Häst & Foto!

SV: okej. jag tycker inte bow balance är klumpiga alls, men det är ju en vanesak. :) hade inte problem med knäna innan, men kan vara något tillfälligt. har lite ont i alla leder när jag känner efter

2011-03-01 @ 18:19:47
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Sv: Tack! Hon har blivit lite rund om magen, annars tycker jag faktiskt att hon lyckats hålla sig i ganska bra form. Skönt, så jag slipper lägga flera månader på uppbyggnad sen... Att hon blivit lite rund är inte så konstigt heller, hon får lika mycket mat som innan. Hellre 20 kg övervikt när det är vinter! =)

Ja, det är skitdrygt att vänta... Nu är det en vecka sedan läkaren sa att det var på gång och kan bli vilken minut som...

Jag red i januari någon gång, men bebisens huvud hade redan då trängt ner så långt att det inte var alls skönt att sitta i sadeln =(

2011-03-01 @ 18:22:49
URL: http://equilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0