Skånska för nybörjare?

Bara att inse, jag måste gå en kurs i skånska:p

Skämt å sido men de på jobbet bara driver med mig och min dialekt hela tiden;)

Det känns att jag jobbat tre dagar nu. Mycke nytt, nya intryck, nya människor. Men än så länge trivs jag superbra och tror att jag kommer bli varm i kläderna ganska snabbt.

Min chef konstaterade att jag är bra på det jag gör (skönt att höra!!)men att jag bara måste lära känna huset (dvs hotellet). Och det stämmer. Det är svårt att ha kolla på rutiner, rumsstrl, konferanssalar, restaurangen osv.
Förhoppningsvis ger det med sig av sig själv efter ett tag:)


Idag skiner solen och jag har planerat ett riktigt genomkörarpass för Ärtan i ridhuset. Ev hoppa några språng för att checka läget inför söndagen.

Går hon bra idag så blir det bara en skön uteritt på lördag.

Helt emot vad jag brukar göra dagen innan tävling, men känner att det var ett tag sedan vi var ute så det kan vara klokt att "ladda batterierna" lite i friska luften...


Ärtan längtar efter riktig vårvärme så hon kan få gå utan täcke en stund:)

Kommentarer
Postat av: Lina - Nybliven mamma!

Vart ska du på söndag?

2011-03-11 @ 16:25:33
URL: http://equilina.se
Postat av: Sofia

Lycka till imorgon! Hoppas det är bättre framridningsmöjlighet där så ni kan få till en bra runda:)

2011-03-12 @ 17:27:50
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett flätat pannband från Hannas Häst & Foto!

SV: Smaken är som baken :P

2011-03-13 @ 08:30:40
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0