Back to normal...

En intensiv helg är över. Följde med min elev på tävling både lördag och söndag. Härlig tävling med soligt väder.
Har dessutom hunnit med att klämma två paket med svenska jordgubbar, mums:p

Båda hästarna har gått bra, min elev har ridit strålande och gjort två riktigt bra rundor på 130, varav den ena i elitlaget med både trekombination och tvåkombination:)

Superskoj!Vi börjar bli ett riktigt team nu. Alla vet vad de ska göra och rutinerna sitter. Nu blir det tävlingslugnt för hästarna några veckor. Jag ska trimma dom på backen så att min elev får lite hästfritt!


L innan start!




Jag har även hunnit med att få ischiasnerven i kläm. Fy farao vad det gör ont. Som tur var gick det över på en dag. Kände mig som en stelopererad 80 åring. Ärtan har därför fått ofrivillig vila, men verkar inte lida av det. Blir en massa pyssel istället. Förhoppningsvis kommer jag igång och rider lite lätt de närmaste dagarna.

Nästa tävling som vi satsar på är de reg-nat i Grevlunda. Perfekt eftersom det är så nära och man får 2 starter gratis av klubben. Peder och Lisen har dessutom toppunderlag och massa fina hinder. Blir isf en klass på fredagen och en på sönagen, för lödag jobbar jag hela dagen...

Hoppas på att kunna åka upp dit och hoppa några språng kommande vecka. Annars kommer Ärtan få ta det ytterst lugnt med hoppningen framöver. Ska mest försöka komma ut i naturen och jobba på kondisen. Nyttigt!

Igår hade vi after-ride på en lokal krog. Slitna ryttare och föräldrar men oj så trevligt initiativ.
Tummen upp för det:)

Kommentarer
Postat av: malin

usch, låter inget kul med ischiasnerven :S hoppas det går över snart.



vet inte om du fått mitt mail men ägarna till Cune är iaf intresserade av att låta dig ta över honom om du skulle vara intresserad fortfarande.

2011-05-16 @ 11:53:57
URL: http://mallizzp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0