Bra ridkänsla

Idag fick jag verkligen en bra ridkänsla på både Ärtan och C. Himla roligt att rida då:)
Ärtan red jag ut.
Finns en lagom lång runda som går både på asfalt och skogsvägar, med en perfekt galoppbacke där de kan sträcka ut ordentligt. Ärtan är så rolig, verkligen en "varannadagshäst"...lyckades nämligen rida ut henne på helt vanligt tvådela tränsbett! Hur fin som helst. Efter att vi hade galopperat lite kunde jag ändå sätta mig ner i sadeln och jobba henne i traven. Tummen upp för henne!
C fick gå ett pass i ridhuset.
Hon var lite spänd och överladdad i början men lugnade snabbt ner sig och kom till arbete. Hon är väldigt mjukt och rörlig redan från början, så det vi jobbar på är att hon ska svara på framåtdrivande och sidförande hjälper direkt...inte när det själv passar henne. Särskilt i högersidan vill hon inte gärna flytta in bakdelen. Det var helt underbart att rida efter lite galoppjobb. Jag fick henne att länga och sänka halsen, komma upp med ryggen utan att tappa power och takt:) Magisk känsla! Hädanefter blir det mycket sådant arbete. Djup och rund form när C får arbetas i ganska lugnt tempo för att stärka muskulaturen.
Imorgon ska jag rida henne igen. Ärtan ska galoppjobbas och L ska troligvis ridas hon med:)Skoj!
Bilder på pållarna kommer imorgon bitti. Nu blir det en tidig kväll för min del!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0