...

Jag vet inte vad som är fel...

Ärtan är inte sig själv. Har hon ont, är hon obekväm med något, bara lat? Nu blir det iaf att ta en stor funderare över framtiden... Boka veterinärtid för att kolla upp så allt är som det ska, bestämma hur min och Ärtans framtid ser ut.

Jag vill ha något nytt att börja om med, vet bara inte hur jag ska lösa det.
Sälja Ärtan är det sista jag vill, kanske låna ut, kanske betäcka? Tankarna snurrar!
Vill kunna hitta en lovande unghäst att utbilda och tävla. Men kan  omöjligt stalla upp två hästar utan hjälp från föräldrarna (och det är det sista jag vill be dem om)... kanske ett samarbete med någon uppfödare i närheten?

Är i alla fall ledsen, besviken och väldigt nere efter helgen. Det känns som att mitt självförtroende är djupt nere på botten.


Nu blir det trots allt en tripp till sjöbo för att coacha min elev som ska debutera 130 eftersom hon gick till final med ena hästen. Superskoj! Jag får helt enkelt glädjas åt hennes framgångar:)



Kommentarer
Postat av: malin

du får ta över Cune efter mig om jag inte hinner sälja honom:P jag får ju hund om några månader så jag ska bara ha honom tillfälligt. Och ägarna står för alla kostnader:P

2011-05-01 @ 21:42:12
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Caroline

vad tråkigt vad är det som gör att hon inte känns som sig själv?

2011-05-01 @ 22:43:18
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Anna

Lata blir dem ju inte bara rätt vad det är om hon inte varit sådan innan. Inte bekväm med något kan det ju vara, det är mkt som blivit nytt för henne nu ju, hovslagare bla, även om den är bra, så är det ju ändå en förändring som skett, även underlaget hon går på nu, det kanske är tom bättre än det du red på innan, men det är en förändring... Tycker hon har tjockat på sig rätt mkt med, passar sadeln fortf?, den kanske klämmer lite nu, sådant brukar visa sig på detta vis, inget du ska få dåligt självförtroende för, börja med att kolla upp henne veterinärt, innan du klappar ihop! Då kanske du får svar, om inte då får du fundera vidare då. Det löser sig nog iaf! =)

2011-05-01 @ 22:50:43
Postat av: Bella

Anna: Hon har varit lite "bekväm" i perioder och stundtals hoppat lite "lågt", men för det mesta hoppar hon som en klocka. Annars har du så rätt gällande förändring. Vi diskuterade det igår och kom fram till att sedan vi flyttat ner har det inte fungerat alls på tävlingarna. Så någon förändring är det hon inte trivs med:( Jag jobbar verkligen på att få ner henne i hull men är verkligen svårt på nya stället då ensilaget har otroligt bra värden och de som fodrar inte riktigt "förstår" att hon inte kan få så mycket varje mål:s Sadeln ligger bra, men ska kollas upp inom några veckor av min sadelutprovare.



Det som känns skönt är iaf att hon var väldigt ren och fin i benen idag efter 2 dagars tävling...alltid lovande! Men ska boka en tid för kontroll iaf:)

2011-05-01 @ 23:11:26
URL: http://horsesideonlife.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kanske Gå ner i klasserna o få det att kännas enkelt :) synd om

Du inte ska ha kvar henne själv ju

2011-05-02 @ 12:49:33
Postat av: Caroline

SV tack:) avståndet var 7 m så det kändes nästan lite kort men tror det är hon som gillar att hoppa av lite stort;) hon har så stor galopp så vågar inte ha kortare

2011-05-05 @ 11:30:01
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0