Måndag

Då var det måndag igen. Veckan börjar dåligt eftersom min älsklig är i sthlm fram till onsdag kväll,snyft!

Jag får sysselsätta mig i stallet. Ska ha dressyrträning för en i stallet och min elev behöver trimma båda sina hästar på backen.

Just nu snurrar det mesta runt i mitt huvuvd. Funderar på olika lösningar, vad som är möjligt och vad som blir bäst för både Ärtan och mig.

Ikväll ska jag ringa till mina föräldrar och diskutera olika lösningar och höra deras syn på saken.

Ärtan är min prinsessa och en otroligt härlig häst. Hon har gett mig så oerhört mycket och jag tvivlar på att jag någonsin kommer få en häst med sådant hopphuvud och teknik igen. Känslan att hoppa henne över stora hinder är helt underbar! Det är därför det tar emot att ev låna ut henne....jag känner att vi fortfarande kan utvecklas, jag vill fortfarande rida henne själv, tävla henne, få känna de där fantastiska sprången, höra henne gnägga till mig varje dag...samtidigt som jag vill börja om med något nytt lovande. En unghäst med ridbarhet, scoop och potential.

Om jag bestämmer mig för att i slutändan låna ut min prinsessa så har jag iaf redan hittat min perfekta familj och ryttare som verkligen skulle erbjuda Ärtan ett bra hem. Det känns skönt:)




Kommentarer
Postat av: Lina - Nybliven mamma och tävlingsryttare i tre grenar

Sv: Jo, så kan det ju vara, men vad spelar det för roll om hästen gapar när man har hack?

Han kan säkert varit från Venezuela, minns bara att det var ett spanskt namn :P

2011-05-02 @ 13:03:29
URL: http://equilina.se
Postat av: Lina - Nybliven mamma och tävlingsryttare i tre grenar

Sv: Självklart! Säg till om du vill ha den i större format =)

2011-05-02 @ 13:33:25
URL: http://equilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0