Rida två hästar idag

Ärtan fick gå ett lättare joggingpass i ridhuet igår. Hon kändes fin från början men sen märktes det att hon inte ville gå fram till bettet ordentligt. Red på jaktstången för andra dagen. Tror jag ska variera och bara rida med den någon gång i veckan, och isåfall tejpa kedjan för att få den mildare.


Idag ska jag försöka komma ut en sväng. Har inte riktigt bestämt mig var jag ska rida eller hur jag ska lägga upp passet. Hon fick nya skor i morse och jag är alltid lite överförsiktig när det kommer till sådant....min ponny var väldigt känslig och klarade aldrig av att man red honom samma dag han blev skodd. Även fast jag vet att Ärtan inte är sådan brukar jag helst försöka rida innan hovslagaren kommer eller bara ta det väldigt lugnt på kvällen.


Vi vet väl alla hur det är att gå in nya skor;)


Idag ska även min elevs häst (C)gå ett lättare pass i ridhuset. Hon är i princip omöjligt att rida ut på. Iaf om man rider själv. Hoppar, studsar, sticker och försöker vända...konstant. Tror det är en vanesak. Hon har aldrig blivit riden utanför ridhusets/ridbanans trygga värld innan hon kom till Sverige.


Tar med mig kameran till stallet så kan det iaf komma upp lite dagens outfit på bloggen!

(Redan första dagen L var ute på annons hörde 3 personer av sig som var intresserade, misstänker att hon kommer säljas relativt snabbt,snyft!)



Kommentarer
Postat av: Sofia

Sv: Ja det är kul att man kan komma iväg lite iaf:)Får hoppas på att det är flera ställen än Tollstad som har banhoppningsträningar nu när tävlingssäsongen är igång. 80 cm är svårare att hoppa stillastående;)

2011-05-18 @ 20:18:51
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0