Borta bäst och hemma bäst

Varit "hem-hemma" en några dagar. Så skönt att komma hem och bara vara. Inga måsten!

Känner att jag får lite hemlängtan ibland. Inte för att jag inte trivs här nere i skåne, men hemma är trots allt hemma. Jag har alltid flyttat runt en del men bott mesta delen av mitt liv i östergötland och kring linköping och det är nog först nu när jag flyttat därifrån som jag verkligen saknar det och ser det som HEMMA.

Passade på att träffa lite kompisar, umgås med familjen och alla hundar. Tajmade mitt hembesök lagom så att jag fick vara med när min bror klarade körkortet, wow...stort!!

Som vanligt passade jag på att besöka Sharpman. Tyvärr känns det som att de aldrig får in något nytt? Iaf inte på täckes, benlindor, skydd, schabrak fronten. De hade inte särskilt roliga träns heller. För den som vill fynda låg det en supersnygg grå A.S huva bland fyndgrejorna. 50% så ca 250 kr för en sådan fin huva:) Nu passar den inte till något av mina schabrak eftersom det var både vit och silvrig passpoal, annars hade jag köpt den!

Besökte även travshoppen. Jag vet inte, men på nått sätt har jag alltid gillat den affären mer än Sharpman. Trots att den är mindre. De har mycket större utbud av vissa saker och får framförallt hem nya saker hela tiden. Om ni är på jakt efter nya täcken till hästarna är det definitivt travshoppen ni ska till. Riktigt bra valmöjlighet och bra priser!
Det enda jag köpte var ett par fodrade stallhandskar. Travhandskar som är varma och gosiga utan att vara klumpiga.


Igår vaknade jag upp med nackspärr så ville inte riskera att rida i det tillståndet. Bad därför min kompis hoppa upp och jogga Ärtan lite i ridhuset. Hon gick grymt bra och tror att Sofia var nöjd med henne. Hon har bara ridit henne en gång innan och det var när hon hade låsningen i SI leden.
Hennes första kommentar var "men guuuud det är ju en helt annan häst" Sen kom kommentaren "alltså Isabella hon är ju riktigt rolig att rida"....följt av "tar hennes energi aldrig slut"Lite roligt eftersom Sofia själv tävlar 145 klasser och har väldigt fina hästar själv.

Haha söt Ärtan. Nu är hon sitt vanliga jag igen, om inte bättre. Ska ev försöka få till en träning för Lisen nästa vecka. Det kan bli spännande. Vi kommer bli slaktade!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0