Packa

Idag står det packning på schemat. Imorgon tar jag och älskling en liten minisemester till Rom. Hoppas på bra väder, men oavsett så kommer det blir urmysigt att komma iväg några dagar.

Vi älskar Italien:)

Har varit lite frånvaro på bloggen ett tag. Men förtillfället händer det inte så jättemycket. Ärtan får gå lite lugnare pass i ridhuset varvat med sköna uteritter eftersom hon kommer vila när vi är iväg. Hon är dock väldigt på tårna;) Värmen verkar vara här för att stanna ett tag till. Väldigt skönt att slippa snön så länge som möjligt. Om det är snöfritt nästa helg ska vi ta en tur ner till stranden, spännande att se vad Ärtan säger om det,hihi! Levara ska få lite hoppledigt några veckor innan vi kör igång med vinterträningen.

I helgen fick vi lite nya hagar i stallet så Ärtan var en av hästarna som fick byta. Gissa om hon är lycklig att gå i gräshage:) Riktig sommarsemester för hennes del. Problemet är bara att hon blir väldigt svår att leda ut. Hoppar och studsar och vill dra ut i hagen...lösningen blir att muta med lite pellets i handen.

Vi har väldigt tur med hagar i vårt stall. Dels har vi många hagar som gör att vi hela tiden kan variera och byta hage om någon mot förmodan skulle bli lerig och sen finns det väldigt mycket mark att bygga fler hagar om det skulle behövas. Just hur hagarna ser ut påverkar mitt val av stall väldigt mycket. Jag vill att min häst ska ha möjlighet att vara ute varje dag, röra sig fritt i alla gångarter och slippa stå i lera. Jag vill även kunna bestämma själv om min häst ska gå tillsammans med en annan häst eller inte. I många stall råder det hagbrist. Hästarna tvingas stå i små leriga rutor och många ggr går det på tok för många hästar sett till hagens storlek. Nej tack till det! I Ärtans stall går nästan alla hästar i varsin lerfri lagom stor hage, förutom unghästarna som går tillsammans i en stor hage. Vi har även möjlighet till sommarbete vilket är super om man vill låta hästen få riktig semester.

Vet ni att inte en enda gång har jag behövt skölja av Ärtans hovar eller ben efter att hon gått i hagen! Superlyx och skön för både ryttarna och hästarna. Verkligen en kontrast jämfört med många andra stall jag stått i!!


Bild tagen förra hösten uppe i Linköping. Men ungefär såhär ser våra gamla hagar ut. Ingen lera:)
De nya är det mer gräs i såklart!



Kommentarer
Postat av: Evelina - equilina.se

Det lät inte alls fel med en lite Rom-resa!

2011-11-21 @ 12:13:18
URL: http://equilina.se
Postat av: Camilla Gustavsson

Rom är helt underbart! Njut av allt och ha en trevlig semester :)

2011-11-21 @ 22:33:50
URL: http://camillagustavsson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0