Fixardag

Idag blev lite av en fixardag. Ärtan fick nya fina fötter. Riktigt skönt att jag nu hittat rätt hovslagare som passar mig och ärtan:) hon är noggrann och bra på att förklara vad hon gör och hur hovarna ser ut! Detta är nog förövrigt sista gången för i år som ärtan skos med enbart två broddhål, nästa gång blir det 4 så jag kan dra i brodd i både tån och trakten....skulle aldrig förlåta mig själv om ärtan fick en fläkskada!

Ärtan var faktiskt mycket bättre i bakbenen när hovis skulle sko. Hon har aldrig gillat när man tar i bakbenen och jag har misstänkt att hon lider av en mild grad av shivering. Troligtvis har mycket av hennes ryckningar berott på låsningen i korset, för nu var det nästan helt borta:) Sen är det klart att en lugn och trygg hovslagare oxå spelar in!

Ärtan fick ledigt från ridningen idag. Hon har gått ganska rejält och kändes lite matt igår. Ändock så jobbade hon på fint och fick faktiskt avsluta ridpasset med att hoppa några låga språng igen.

Nu är det snart dags för mig att åka till jobbet. Lite segt, skulle hellre krypa ner i sängen! Imorgon väntar hoppning av levara, joggning i ridhuset för ärtan och så ska jag försöka hinna med att klippan ärtan. Ett stallmöte ska oxå klämmas in på kvällen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0