Från klarhet till klarhet

Ridningen går verkligen framåt nu för var dag.
Jag känner att jag hittar tillbaka mer och mer och Ärtan blir starkare för varje ridpass.
Igår hade vi ett riktigt givande pass i ridhuset där jag såsmåningom kunde lätta i handen helt men ändå behålla takten och drivet i steget. Vilken skillnad det är på Ärtan nu. Hon rör sig på ett helt annat sätt och framförallt traven är väldigt fin nu,skoj!

Idag står det konditionsträning på schemat. Jag ska passa på när det är soligt och fint väder ute. Kommer bli mycket galopp i lugnt tempo och varierad form för att strecha överlinjen.

Snabb som blixten...när ärtan får hoppa serier är hon i sitt esse!

Tyvärr misstänker jag att min förkylning har gått över i någon form av halsinfektion:( Jag borde nog inte anstränga mig så mycket egentligen. Blir att bylta på sig ett gäng kläder och halsdukar för att hålla sig varm ute i blåsten.

Imorgon borde jag hoppa Levara. Vill hinna med att hoppa 2 ggr innan nästa helgs bravader. Ska blir skoj att komma ut och tävla lite.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0