Fredagsmys i stallen

Ja nästan hela em och kvällen har jag spenderat i stallen med hästarna. Levara står ju nämligen i grannstallet så blev lite åkande mellan. Först red jag ärtan i ridhuset. Hon var spänd och het...valde att hoppa några språng trots att det är dan innan tävling. Höjde upp en oxer och avslutade på ett 130 språng. Gisses vad hon hoppade, jag hade ett stort smile vill jag lova!!

Efter det fick ärtan bada och få benen lindade!

Begav mig sedan till levara där jag klippte halsen på henne. Snällare häst får man leta efter. Hon stod och sov när jag klippte. Badade henne och flätade svansen. Benen får jag tvätta imorn eftersom hon får gå i hagen en sväng på morgonen. Sen var det tillbaka till ärtan för att rykta och byta täcke. Putsade även det mesta, bara sadlarna kvar att putsa imorn!

Nu blir det lite fredagsmys hemma i soffan!


Kommentarer
Postat av: Evelina - equilina.se

Vi ses i morgon, Fame ska också gå där :-)

2011-10-28 @ 23:16:48
URL: http://equilina.se/
Postat av: Ulle

Lycka till! :)

2011-10-29 @ 08:29:32
URL: http://livetitun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0