Helt sjuk vecka

Veckan har varit helt fylld med jobb varje dag. Dessutom känner jag att en ev förkylning är på gång.Det gör det hela lite jobbigare. Har gått upp halv sex alla dagar.



Ärtan har iaf joggats i ridhuset tre dagar och känns riktigt fin.
Igår satt jag på henne först kl 20 och efter två dagars ridning med extra fokus på lydnad och förhållningar var hon äntligen som vanligt:) Lyssnade himla fint tillbaka. Högersidan kändes loss och fin, vänster sitter fortfarande fast lite...men hoppas den sista låsningen släpper på tisdag!
Igår red jag även igenom Levara i ridhuset. Hade planer på att hoppa lite men jag lyckades pricka in en dag när ALLA hinder var undanplockade. Åh så typiskt. Vi har i princip alltid hinder framme. Ibland mer, ibland mindre. Men åtminstone en eller två övningar brukar vara uppe. Dumt av mig att inte kolla innan. Levara var fin på backen. Det tar emot lite i högersidan där hon protesterar lite när jag kräver mer samling...tror dock det blir bättre med lite mera styrka.
Jag ska tillsammans med ägaren planera in första tävlingen sedan skadan i juni. Det kommer bli en eller två låga klasser, 1m 110m typ...bara för att hon ska få komma ut. Förhoppningsvis är Ärtan snart igång igen så vi hinner med en eller två tävlingar innan årets slut:)
SÅHÄR frusen har jag känt mig i flera dagar!!(pss, lovar få in lite nya bilder snart!)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Sv: Hennes tänder är inte kollade men det känns lustigt om det ska va det för igår och i förrgår åt hon lite havre och idag åt hon nästan full ranson men inte sin lusern. Inget med Hella följer något mönster så det är jättesvårt att veta vad som är fel när något inte stämmer!

2011-10-08 @ 23:04:42
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/
Postat av: Evelina - equilina.se

Sv: Haha, jag har ju sådan separationsångest att jag inte kommer kunna sälja några ^^

2011-10-11 @ 10:54:49
URL: http://equilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0