Underbara höst

Vädret har varit helt underbart i helgen.

I lördags hade vi en riktigt varm och blåsfri höstdag. Innebar att jag kunde rida ut med bara fleecetröja.
Vet inte om vädret påverkade Ärtan med (eller om det var något annat), men hon var helt galen. Frustade, taktade och höll sig mer i luften än på backen. Tur att jag känner henne utan och innan! Annars skulle jag aldrig hunnit med att "parera" hennes små finter;)
Det hela var tänkt som en ganska lugn tur men slutade med en hyperlöddrig häst....jag säger bara "skyll dig själv".
Ärtan blir lätt lite stressad när jag rider ut och det märks mer tydligt när hon är under igångsättning. Fast å andra sidan är det skoj med lite "levande" hästar, eller hur?
Min fina lilla lurv, kolla öronen,haha!

Igår trimmade vi i ridhuset ca 30 minuter. Vill börja ganska lugnt eftersom hon varit ifrån arbete såpass länge (ca 1månad). Men det märks att hon inte stått helt utan hållits igång med trav och skrittarbete. Kondisen är det inget fel på!
Jag jobbar henne med mycket basicövningar. Flytta framdel, flytta bakdel, ställa och rakrikta. Övergångar och tempoväxlingar. Sen var älskling med i stallet så han fick trava och skritta av henne efter ridpasset. De är så fina tillsammans:) Min darling invigde sina nya Equilineridbyxor...
Matchande med blå/grå/vit outfit dagen till ära.
Hjälm:JW
Ridbyxor: Pikeur
Skjorta och tröja: RL
Handskar: Roeckl
Chaps:Märkeslösa
Skor: Soubirac
Träns: EQL
Sadelgjord: Hööks
Sadel: Butet
Schabrak: Eskadron
Benskydd: Globus
Lindor: Märkeslösa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0