Måndag

I lördags tömkörde jag och älskling Ärtan. Hon är så snäll att även jonis kan köra henne.
Och peppar peppar men jag tror att den mesta orenheten är borta! Men ska inte ropa hej för tidigt, hon går ju trots allt på metacam fortfarande.

Igår skrittade vi ut efter veterinärens rekommendation. Första gången på evigheter som jag satt på henne.
Bara det är ju amazing:)

När man har hängt ihop så länge som jag och Ärtan har räcker det med 5 skrittsteg för att känna skillnad.
Besöket hos Camilla har gjort susen. Alla spänningar är som bortblåsta och nu skrittade hon verkligen genom hela kroppen. Vi var ute i ca 40 minuter. Varierade form och flyttade några steg, men mest fokus låg på en låg, djup och rund form så hon använder ryggen och kommer igång med den.
Vädret var supervarm. Skritta ut i t-shirt i september är LYX! Med tanke på att värme är extra bra för Ärtans ryggmuskler så passade vi på att ta en ganska lång tur i solen.

Efter ridturen var det dags för schamponering. Jag valde att schamponera med ett linimentschampo som ska vara bra för musklerna. Sedan blev det linimentering av bogar, baknän och ryggen.
Det hör numera till våra vardagsrutiner. Ärtan njuter av allt pyssel:)

Dags för klippning igen....hemskt men sant,dooh!

Psss....har förresten fått en spännande nyhet idag. Efter helgen vet jag mer och avslöjar då den förhoppningsvis positiva nyheten. Ibland ska man ha lite tur så håll tummarna för att det blir som jag hoppas:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0