På rätt väg

En snabb uppdatering om Ärtans läge.

Vi var inne hos vet i fredags. Först longerade vi på mjukt underlag och sedan på hårt. Hon visade ingen hälta bak (GUD SÅ SKÖNT!!) men lite hälta höger fram...

Efter det böjde vi igenom kotorna båda fram och konstaterade att det var ganska rejäl hälta hö-fram.
Kotan bedövades och sedan visade hon ingen hälta alls. Skönt att hitta problemet!

Troligtvis har låsningen bak gjort att hon snebelastat och överbelastat fram istället så förhoppningsvis kommer hon bli riktigt fräsch och fin efter denna benandlingen.

Det mesta tyder på det. Efter lite övervägande valde ulrike att ge en liten behandling i vä-framkota med. Och sedan tidigare var det bestämt att hon skulle behandlas muskulärt i höger bog och SI-leden så det gjordes med.

Ulrike tyckte det var kul att se sådan skillnad på Ärtan och berömde mig för att jag gjort ett bra jobb under tiden och att jag verkligen pysslar om min häst:)

Nu blir det promenader i några dagar sedan skritt under ryttare. Vi jobbar även vidare med arnikamassage varje dag.
Nästa vecka får jag börja jogga henne i ridhuset och sedan kör vi ett kombinerat återbesök hos både kiropraktor och vet den 11:e!


Kommentarer
Postat av: malin

sv: tack! tycker också att hon är riktigt fin i kroppen nu. Möjligtvis lite mycket mage, hihi.



Håller tummarna för att Ärtan är helt fräsch vid återbesöket!

2011-09-26 @ 10:59:51
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Sofia

Skönt att det blir bättre! Hoppas hon är helt bra snart igen! :)

2011-09-26 @ 13:01:15
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/
Postat av: Camilla Persson

Håller tummarna hårt att ni hittade problemet!

2011-09-26 @ 21:47:17
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0