Trött

Jag är normalt sett ganska pigg och alert av mig, men nu tycker jag att kroppen börjar strejka lite. Jag känner mig inte utvilad när jag vaknar, blir onormalt trött när jag är ute och springer och känner mig dessutom lite öm och stl i musklerna. Jag vill verkligen inte dra på mig en infektion:(

Just nu är det fullt upp på alla fronter. Hästar som ska ridas och hoppas, hemsidor som ska fixas, min egen träning som jag ska hålla uppe + mitt vanliga jobb. Dessutom är väl tanken att man ska hinna med att fixa hemme också, tvätta, städa, laga mat:p Vad sägs om att ha en städerska kanske;)

Jag har beslutat att Ärtan mer eller mindre får vila från till onsdag när det är dags för ET besöket. Hon känns inte riktigt fräsch och då är det bättre att hon bara får borstning och gos! Levara rids mer eller mindre varje dag. Hon måste få lite mera styrka och orka bära sig bättre i den formen och tempot jag vill. Eftersom hon är så högrest vill hon naturligt gå i en högre form så jag försöker hela tiden jobba på att sänka och sträcka ut nacken. Det går verkligen framåt och det är så roligt att en häst i den åldern kan utvecklas! Hon har nog aldrig riktigt fått chansen att visa vad hon går för. Dock är hon superduperbrunstig just nu. Mindre skoj! Nackdelen med ston.

C hoppade lite bommar och sockerbitshinder igår. Han blir lite stressad och tappar bakdelen ibland när han ska ridas över bommar. Hinder går mycket lättare för då klarar han av att taxera in på ett annat sätt. Nu blir det mycket träning på småhinder för att han ska lära sig att slappna av och inte överhoppa sig så. Det finns liksom ingen vits med att hoppa 130 över en 50 cm bock;)

Idag kommer min tillridningshäst. Ska bli spännande att se vad jag kan uträtta på lite drygt en vecka. Det bästa hade varit om jag fått en månad på mig, men nu är det som det är. Jag känner trots allt hästen sedan tidigare så då är det alltid enklare att kunna lotsa den på rätt väg.

Nu blir det Bengts igen. Ska hämta upp bakskydden och ett par ridbyxor:)
Trevlig helg allesammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0