Bra genrep inför helgens bravader

Direkt efter jobbet pyste jag upp till stallet (500 m ca), svidade om från paljettlinne till skitiga ridbyxor och oputsade stövlar. Gillar kontrasterna i mitt liv:p 
 
Dags för lite trimm på ridbanan. Planen var att hoppa några större språng för att känna lite på henne inför söndagens tävling då hon ska få gå en 120 klass. 
 
Eftersom jag var själv och utan medhjälpare byggde jag ett framhoppningshinder med bom framför ca 3 m, och resterande hinder låg på 110-130 höjd. Ärtan är en liten knepig madam att rida. I början på ridpasset kan hon vara riktigt seg och loj medan slutet av ridpasset mer går i racerfart. Sara Algotssons beskrivning på Wega hade likaväl kunnat beskriva Ärtan. En dam, prinsessa...pansarvagn,haha! 
 
Avslutade med att bygga ihop allt till en liten bana och Ärtan var så lyhörd och fin över hinder. Jag blir så glad av att hon fortfarande tycker det är roligt att hoppa och gärna tar i det där lilla extra om jag smackar till (händer förvisso sällan men ni förstår principen,haha! Det där att hästen tar i lite extra om man själv vill lite mer) 
 
Hoppade på gagbettet och idag kändes det lagom skarpt. Jag vill ha kvar lite sug i handen innan hinder. Är inte kul att rida på hinder med hästar som inte "tar tag" i hindret. Idag när vi hoppade blev det ganska mycket fokus på hinder ur sväng. Ärtan borrar gärna ner sig lite och jag blir lite för noggrann och passiv i ridningen. Men idag stämde det jättefint. Superskoj! 
 
Imorgon är jag ledig. Blir dock att tvätta lite, putsa och brodda inför tävlingen på söndag. Jobbar nämligen hela lördagen.
 
 
 
 
Hon är så söt med sina framben:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0