Hoppning

Igår var det som sagt premiärhoppning för fina Levara.
Oj vad jag verkligen gillar den hästen. Hon passar mig som handsken:)
Hon har ett stort hopp, vägvinnande luftig galopp, försiktighet, ridbarhet, stort mod, motor, vändbar, känslig och lyhörd, snygg exteriör, bra stam.
************
Med andra ord egenskaper som att dö för!
************
Jag är så glad och tacksam att jag fått förtroendet att fortsätta tävla henne. Igår hoppade vi mestadels lägre språng 1-110cm. Lite linjer med trav och galoppbommar innan och en långsida med tre räcken 16,5m mellan (varierade 4-5 språng). Avslutade med något högre språng och en lite bredare oxer. Hon hoppade mig ur sadeln nästan varje språng,tummen upp på det. Jag bara sitter och ler när jag riden där här hästen, inte så konstigt va;)
Sista starten 2011, debuten i 130. Mycket detaljer att slipa på, men överlag är jag så nöjd med rundan och hur flyter på.
Ärtan var mest väldigt het och laddad. Lite skiftande kvalité på sprången. Blandade en del riktigt fina luftiga språng med "sämre". Var ett riktigt skolnings och korrigeringspass för hennes del igår (hallå det ska väl inte behövas, hon är ju tant!!) Insåg också än en gång hur svår hon är. Iaf om man jämför med Levara!

Kommentarer
Postat av: Erica

Vad rolgit att få låna en så fin häst! :) Hur ofta rider du henne?

2012-02-04 @ 15:51:17
URL: http://ericasjostrom.se
Postat av: Lotta - Frågestund på bloggen

SV:

Kan vara så att jag inte förstod honom helt heller. Men vi hade väldigt olika tänk i ridningen.

Absolut inget illa mot honom som tränare utan tror bara inte det funkar med sm helt enkelt.

Kände att han gav ett bra stöd och uppmuntran när jag kände mig nere. Stort plus till sånt, inte alltid man får det tycker jag.

Eamon är ju ganska speciell, tycker ofta man behöver träna för honom ett tag för att komma in i hans system. Men det har fungerat på de hästarna jag ridit hos honom.

Jädra tur att det finns så många olika tränare :)



2012-02-06 @ 08:34:53
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/
Postat av: Evelina - Missa inte HÄSTBLOGG-GALAN 2011 med massor av fina priser!!

Sv: Usch nej, jag gillar inte läderskydd alls :P Han har sina vita från Eskadron som "finskydd" och nu har jag "råkat" köpa ett par bruna Veredus Carbon Gel... Så brunt fick det bli!

2012-02-06 @ 10:35:25
URL: http://equilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0