Ledig torsdag

Det är underbart skönt att ha en dag mitt i veckan där jag kan vara ledig.




Särskilt när jag jobbat "dubbelt" dagen innan. Igår var en sådan dag som gick i ett. På jobbet vid 9, intensiv dag med planering av events och genomgång av aktuella annonser. Hem efter jobbet, få i sig lite mat, byta om och pysa till stallet. Sadla Ärtan, trimma henne i ridhuset 45 minuter och efter det först en hoppträning sedan en dressyrträning. Ta hand om Ärtan, utrustning och fylla på nytt vatten. Hemma igen kl 21 och då hade världens underbaraste sambo fixat middag, gott vin och lite cava:) Inte helt fel att lyxa till det en vanlig onsdag kväll...
Idag ska jag bygga upp någon form av evighetsbana i ridhuset. Levara och Ärtan ska få hoppa.
Jag ska försöka komma ihåg att ta med kameran till stallet för att få några filmklipp!
Just det, ni måste få lite bilder på våra nymålade fina hinder. Det känns så kul och inspirerande att hoppa på "nya hinder". Vi har drygt 50 bommar/plank i alla möjliga tänkbara färger. Inte alla som har det så lyxigt;)
Snart dags för tävling, mindre än en månad kvar till premiärtävlingen. Lutar åt någon kringklass på inneSM som går i Flyinge. Prel. ska jag anmäla Levara till en 130 klass. Räcker med en klass som mjukstart.
Fina Levara med sin gamla ryttare

Kommentarer
Postat av: warnmark -officiell bloggare Göteborg Horse Show 2012

Sv; Haha jaa! :)

2012-02-09 @ 11:54:04
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Evelina - Missa inte HÄSTBLOGG-GALAN 2011 med massor av fina priser!!

Sv: Vet inte om de finns nu längre men jag är helt jättesäker på att de fanns i cob förut, tex Börjes hade dem =)

Ja men precis... Och inser man inte hur ologiskt det är att skriva "flecch" som är ganska vanligt..? Eller ännu värre, flis... det är något helt annat!

2012-02-09 @ 12:40:20
URL: http://equilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0