Sorry

Väldans dålig uppdatering här nu. Har verkligen fullt upp och ligger efter med en massa saker som jag borde gjort förra veckan.
Kort resume. Ärtan har gått lite lugnt i några dagar när jag varit iväg på vinkursen,som förövrigt var väldigt bra och lärorik! Men att prova 40 viner på 2 dagar gör att huvudet blir lite segt;) Har känt mig väldigt matt hela veckan faktiskt. Hoppas jag kan hitta lite ny energi efter helgen.
Trots Ärtans mini-vila har hon känts väldigt fin och fräsch alla ridpassen. Vila är underskattat!
Igår la jag in lite lättare bom-jobb och idag ska hon få hoppa några språng.
Igår hade jag även träning för Levara och hennes fodervärd. Så skoj att få se Levara igen. Hon var på sitt allra piggaste och busigast humör när vi dressyrtränade. Man får ta det med en nypa salt och låta henne busa av sig lite. Idag gissar jag på mer bus eftersom hon ska få hoppa lite:) Jag ska bara känna lite på henne, bygga upp någon lättare övning med bom framför hinder. Hon ser riktigt fin och slank ut i formen, med lite mera muskler och träning känner jag på mig att 2012 kommer bli en bra tävlingssäsong:)
Jag har förutom jobb, det egna företaget och allmän ridning hunnit med att drutta av,haha!
Premiärturen på C gick lite väl vilt till. Han blev spänd och fick lite panik. Som tur var gled jag av mer än vad jag åkte av. Med andra ord ingen skada skedd. Han är faktiskt så snäll innerst inne;)

Kommentarer
Postat av: Lotta - Frågestund på bloggen

SV:

Jo det är ofta så att det behövs en del gånger innan man känner sig hemma men det kändes inte bra någonstans om jag ser till hästen.

Hade jag haft en annan häst som är lite mer färdig och inte så stor tror jag det fungerat bra. SM har inte stannat alls sen jag började hoppa honom igen men på träningen gjorde han och kände direkt att han blev osäker och inte orkade.



Sm är väldigt speciell och kräver att man rider fram honom mycket. Han är väldigt stor och han orkar inte korta sig ännu. Har han inte energin med sig orkar han inte över oxrarna. Sen är han extremt känslig. Går nått fel blir han väldigt berörd av det. Han blir arg om han snubblar eller river och så.



Tränade för Conny Dyssén. Kände direkt nu när jag tränade för Eamon att det passade oss mycket bättre, i alla fall just nu. Fick löst problemen med en gång och SM var positiv och kändes mycket mer ridbar.

Ska prova att träna för en till och eventuellt ha som andra tränare.

VI får se vad vi hamnar helt enkelt men som jag känner just nu funkar det nog inte för C. Han är förmodligen en jätte bra tränare men inte för mig och SM just nu.

Så kan det ju vara ibland. SM är ju inte så mycket hoppad egentligen och han är rätt mycket efter i sin utbildning och är som en jätte stor bebis ganska ofta.

2012-02-03 @ 09:02:18
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0