Veterinärbesök

Valde idag att trots allt ringa ut en veterinär. Jag vill vara på den säkra sidan med tanke på att hon var riktigt svullen och öm igår.
Det fick bli en distriksveterinär. Något jag aldrig skulle anlita om det inte gäller simpla saker som vaccinering eller som i detta fallet, rengöra ett sår. Deras kompetens är verkligen bristfällig och under all kritik.
Jag tackar gudarna för att jag har ett bra samarbete med Ulrike. Kunnigare och mer noggrann veterinär är svårt att hitta. Men nu var det som sagt inte läge för att lasta och köra någonstans med tanke på benet så det fick bli en från distriktet.
Hon konstaterade snabbt att det inte fanns några fickor och såret hade läkt ihop bra på bara några dagar. det var rent och inte infekterat vilket givetvis är bra för läkningen. Hon gav Ärtan lite lugnande för att kunna "skrubba" rent såret och pilla bort sårskorpan. Nu blir det fortsatt vistelse i sjukhage samt skritt 2 ggr per dag för att hålla igåg cirkulationen i benet. Förhoppningsvis minskar svullnanden efter hand. Ärtan får även fortsätta gå på metacam iaf fram till måndag mot smärtan.
Även fast jag ställde "rätt diagnos" själv redan från första början kändes det skönt att dubbelkolla med en veterinär. Blev så orolig när benet svullnade upp såpass. Vill inte riskera infektioner.
Nu ska jag och min älskling fira försenad alla hjärtans dag med skaldjursfat och god efterrätt. Sedan blir det fortstat jobb för mig hela helgen.
Trevlig helg allesammans:)

Kommentarer
Postat av: lisen

Inte Ulrike Neu hoppas jag? :O

Hon är känd som riktigt dålig av hela ultuna, bl.a. chefsvet... Har även själv haft riktigt kassa erfarenheter av henne. Men sår kanske man kan lita på henne med. :p

2012-02-19 @ 21:38:40
Postat av: Bella

Lisen: Jag och alla mina vänner/folk i min omgivning har BARA bra erfarenheter av Ulrike. Hon är alltid noggrann och väldigt proffsig i det hon gör. Jag litar på henne till 100%. Det är inte för intet som hon är väldigt uppbokad och svår att få tid hos. Men en veterinär är bara människa och alla kan göra felbedömningar.

2012-02-19 @ 22:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0