Eloge!!

Tänk att ridsporten för första gången vunnit ett stort pris!!

Bästa RGB blev äntligen uppskattad för sina enorma prestationer. Och tummen upp till alla i ridsportsverige som har röstat som tokar. Nu jäklar ska vi visa att ridsporten faktiskt är en SPORT som förtjänar mer uppmärksamhet!

Ärtan har gått riktigt bra några dagar nu. Igår var första gången på flera veckor som hon fick hoppa lite.
Med betoning på lite. Satte bara upp ett sockerbitshinder som vi skuttade över.
Det är en väldig skillnad på Ärtans ridbarhet nu. Hon är väldigt mjuk i sidorna. Det vi dock ska jobba på framöver är att hon ska ta hjälperna ännu kvickare och inte fuska genom att backa av och krulla ihop sig. Ärtan är en häst som verkligen tvingar sin ryttare att tänka, planera sin ridning och vara lite påhittig. Ingen dag är den andra lik när det kommer till henne....
Jag ska fota våra nymålade fina hinder någon dag också. Superfrächt verkligen!
Det som ska hinnas med denna vecka (förrutom jobb) är lite träningar och klippning av Ärtan.
Det är lite av en omställning att jobba 75% och samtidigt hinna med resten av livet. Men jag tror att det mesta kommer falla på plats om några veckor. Jag har trots allt bara jobbat en vecka på det nya jobbet.
Idag blir det heldag 9-17 och imorgon ett mastodontpass på 12 timmar, pust. Annars är en av fördelarna att jag kan flexa ganska mycket och därför hinna med stallet på morgonen om jag vill,skönt!

Kommentarer
Postat av: Siri

Jättekul! Tråkigt att många som håller på med andra sporter nästan blir uppretade.

2012-01-17 @ 10:04:55
URL: http://lamints.blogg.se/
Postat av: Matilda

Skitkul med Roffe :D



Några nyfikna frågor :)

Vad är det för nytt jobb du har? Har för mig att du jobbar inom hotellbranschen :) Har du pluggat nåt efter gymnasiet?

Du verkar ha en del elever som rider för dig (och du verkar väldigt duktig!!), hur gör du med betalning? Har du nån sorts f-skattesedel?



Hoppas du vill svara o inte tycker frågorna blev för personliga :)



//Matilda- trogen läsare

2012-01-17 @ 14:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0