Ledig fredag

Underbart skönt att vara ledig idag. Välbehövligt.

Ibland är både kroppen och hjärnan i behov av en liten paus. Men ingen rast och ro med hästarna:)

I morse hade jag en markarbetsträning, superskoj men kallt i ridhuset,brr.

Efter det trimmade jag Ärtan i ridhuset. Hon fick sig ett rejält galoppass. Oj vad hon var i behov av det!
Vet inte om det är omslagningen till kallare väder som fått henne så "på tårna" IGEN, men idag var hon verkligen het. Bästa sättet är att rida ur henne det. Mycket galopp och tempoväxlingar för att få henne lite mentalt trött. Mitt i allt det "heta" finns där dock en annan typ av ridbarhet. Hon är fortfarande mjuk och smidig trots att hon ligger på rejält. Min lilla räserponny;)

Hjälpte även ägaren till C lite. Det var första ridpasset för honom efter vilan. Han såg fin ut men kommer behöva en omgång till hos ET för att släppa helt i korset.

Under nästa vecka blir det ganska mycket planering. Tävlings och träningsplanering för Ärtan, Levara och C, men även vidare planering och fix med mitt eget företag. Detta kommer bli så skoj! Lovar att presentera allt när logga mm. är klar:)

Och i helgen LOVAR jag att få lite nya bilder och kanske film från styrkehoppingen jag ska försöka få till imorgon.
Trevlig helg alla mina bloggläsare. Nu blir det Malmö och lite shopping för min del!!



Kommentarer
Postat av: Sofia

Så roligt med eget företag, jag säger det igen, himla synd att du(eller jag hur man nu ser det;) ) bor så långt bort annars hade du haft en till hoppelev:)

2012-01-20 @ 17:21:31
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0