Försökskanin

Eller min testpilot. Jag brukar använda darling till att testa nya ideér och utveckla mina pedagogiska skills;)
 
De var så duktiga igår. Ärtan visade sig från sin bästa sida. Hon är svår att rida men gör ryttaren rätt och är följsam så gör hon rätt. Med andra ord perfekt häst att lära sig på! De travade till och med lite bommar. Nästa gång blir det kanske något litet språng? Ibland kan det vara roligt att se sin egen häst från backen med:)
 
 
Idag blir det välförtjänt vilodag. Ärtan får skrota i hagen efter 4 dagar med ganska intensiv ridning. Jag hoppade några språng häromdagen och det kändes så där lätt och enkelt. Hon är väldigt mjuk och fin i musklerna nu och tar för sig bra när jag rider. Nästa vecka väntar lite "renovering". Hovslagare på måndag och ET på onsdag! Jag måste ta tag i att anmäla till någon tävling också:)
 
Nu ska vi ut i skogen och plocka svamp, supermysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0