Ärtanpärtanpuff

Ärtan fick sig ett svettigt ridpass i utebanan. Inte svettigt i den bemärkelsen att jag jobbat henne helt slut, men hon har så tät päls att ett lättare jobb gör henne svettig. Hon har dessutom alltid svettats enormt mycket sommartid. Tänk om man kunde få en häst som svettades mindre, skulle spara på schabraktvättandet;)

Hon var himla pigg och känns faktiskt fräsch när jag rider henne. Hon går rakt, bär upp sig bra och trampar genom steget. Nu är det inga problem att lyfta ena bakhoven heller. Hoppas det håller i sig tills besöket hos ET, då kan jag iaf hålla igång henne. Ridningen i kombination med värmen har gjort henne mjukare i musklerna. Passar även på att strecha henne efter ridning och massera med värmelinimentet.

Men oj vad hon var sugen på att hoppa. Hon bjöd på varje hinder idag,haha.

Lisen och Peder var uppe och testade banan med några unghästar, det verkade som att min bana fick godkänt. Skoj:) Skoj också att se så duktiga ryttare rida. Där är det perfektion uti minsta detalj. Inget lämnas åt slumpen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0