Lite nytt

Tränset har jag inte provat ännu, men förbygeln satt riktigt bra. Jag som egentligen är stor motståndare mot stickningar på läder får ge mig....denna var så läcker. Och mathar dessutom stickningarna på Prestigegjorden bra:)
Träns och förbygel kommer från Tolga. Har ingen erfarenhet av det lädret innan men det känns som väldigt fint kvalitétsläder. Jag blev lite sugen på att köpa deras shortchaps faktiskt.
Här kommer lite dåliga bilder. Tränset har ett mjukt och anatomiskt utformat nackstycke där nosgrimman går utanpå för att minska trycket. Det enda jag inte gillar är pannbandet. Det är för tjockt och klumpigt. Vi ska försöka hitta ett smalare, kanske med bling eller lack.
Klassisk förbygel med snygga detaljer!
Skydden som dessvärre måste bytas mot ett par M. Trodde L var lika med full, men dessa var ju gigantiska:o
Prestigegjorden. Mjukt och fint läder. Prestige gör en aldrig besviken;)
Sedan har vi rambotäcket, men det lyckades jag inte fånga på bild! Nästa vecka ska jag testa sadelkistret och se om det är något att ha!

Kommentarer
Postat av: Julia - tävling på bloggen i samarbete med CF hästshop

Sv: Nämen vad kul att du har en whippet! Det är verkligen lågor speciellt med vintisar, precis som du säger :)

2012-03-26 @ 22:40:50
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Lotta

Åh massa fina saker!

Sm har L i skydden men hade gärna kunnat ha en storlekstörre.. Kakan kan ha både M och L faktiskt.

2012-03-27 @ 08:40:27
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/
Postat av: Sara - föredetta beridare hos Jessica Kürten

Åh vad fint tränset är! Jag gillar tolga :-D

Jag har M i skydden till mina :)

2012-03-27 @ 09:30:28
URL: http://stallgrasma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0