Fredag

Igår hade jag och Ärtan en mysig uteritt tillsammans. Skritt och samlad trav på hårt underlag. Jag försöker variera underlag så mycket jag kan och minst en gång i veckan blir det asfalts underlag. Det är viktigt att tänka på att introducera hästen vid nytt underlag stegvis och ta det lite försiktigt.
Ärtan är van vid detta upplägget sedan dag 1 i min ägo!


Idag är det underbart väder nere i skåne igen. Solen skiner och det är fredag, kan man begära mer. Tyvärr är jag fast med jobb både idag, imorgon och söndag. Hela helgen med andra ord. Tur att jag är ledig på måndag:)

Ärtan ska trimmas ordentligt på någon av ridbanorna. Tror jag sätter mig på utebanan. Det är lyxigt att ha en 30x70 bana helt för sig själv. Nysladdad och med perfekt underlag! Innan stallet hade jag tänkt hinna med lite löpning. Mina benhinnor är lite "ur balans" bara. Fruktansvärt irriterande när kroppen spökar. Jag vill ju bara ut och springa. Igår fick det bli en pw istället, men upplever nästan att jag blir mer trött och irriterade i benhinnorna av att gå pw än när jag springer? Konstigt?!

Trevlig helg allesammans. Tjingeling:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0