Suck

Alltid är det något. Ärtan kom in och var väldigt svullen från ganachen och neråt. Antagligen ett insektsbett:( får bli att rids utan nosgrimma idag!

Update: ridpasset gick så bra. Jag började med att skritta ut henne en runda innan det var dags för jobb på utebanan. Idag fokuserade jag enbart på galoppen, med andra ord konditions och styrketräning. När jag rider eftersträvar jag alltid en avspänd harmonisk ridning, utan att för den skull få en oengagerad och loj häst. Mitt motto är "anspänning med avspändhet". Hästen måste kunna bära sig själv, bibehålla takt och balans men samtidigt gå med en avspändhet. Alla hästar är olika och kräver olika ridning för att nå samma mål. En het och stark häst kan behöva flera små "påminnelser" för att lära sig vänta på ryttarens signaler och inte ta för många egna initiativ, medan en loj häst måste lära sig att bli kvick för hjälperna och träna mer på själva anspänningen än avspänningen. Ärtan tillhör typ 1. Het, blir stark, lägger sug gärna i handen, stressad och otålig fast samtidigt en arbetsmyra. Undra vilken bokstavskombination hon skulle ha om hon vore människa;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0