Fredag

Yes, snart fredag! Efterlängtad som vanligt. Idag har jag ridit en pålle på backen och haft två dressyrträningar på kvällskvisten. Det har varit helt underbart väder ute men trots det blir det ju kyligt på kvällarna. Jag behöver en varmare jacka;) ärtan mår bra, rids lite sporadiskt men ärligt talat känns det inte kul:( igår när jag skulle släppa henne en stund i ridhuset traskade hon mest runt en stund innan hon bara ställde sig vid mig. Jag smackade på och fick henne att trava några steg, men thats it. Hon vill inte:( måste fylla i pappren och skicka in. Jobbigt och smärtsamt men det enda rätta... Hon sätter sjukt mycke päls nu, men ser ingen vits med att klippa. Hon får helt enkelt va lite ruggig!

Jag kommer lägga ut en lång tillsalulista som ökas på efter hand, men massa täcken, skydd och schabrak som jag kommer rensa ur. Märkesprylar till bra priser!

På tal om priser, idag handlade vi ny bil:) så glad, hihi. Svart och fin! Tyvärr leverans först om flera veckor, men men.

Trevlig helg allesammans


Kommentarer
Postat av: Siri

Det gör faktiskt ont i mig också för ni hör ihop på något alldeles speciellt och magiskt sätt.

2012-10-12 @ 10:00:46
URL: http://lamints.blogg.se
Postat av: Sofia

Så tråkigt när man märker på hästarna att dom inte mår bra och oftast blir det ju sämre när dom inte går mycket/inte alls. Pedro som var världens snällaste ville inte heller gå i slutet utan stod helst stilla innan han avlivades, då svider det i hjärtat :(

2012-10-12 @ 12:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0