Härliga lördag

Idag har jag haft en sådan där underbar lördag! Ni vet dom som är oerhört sällsynta som hästägare;) tro det eller ej så kommer jag nog vänja mig vid ett liv där jag inte är hästägare själv. Jag kommer fortfarande vara omgiven av hästar, fortsätta mina träningar och rida till elevers hästar men det ska bli skönt att slippa det dagliga ansvaret... Faktiskt. Jag har inte varit hästlös sedan 5 års ålder och blotta tanken på att jag skulle vara det skrämde mig till en början. För vad ska jag istället fylla tiden med?? Men vet ni vad, handen på hjärtat så är det underbart att kunna ha dagar utan måsten. Som idag (har ännu inte varit i stallet då my darling har bilen), jag tog sovmorgon, drack en kaffe i lugn och ro, läste tidningen, väckte sorken, ut på morgonpromenad. Svidande om och stack ut på en underbar förmiddagslöpning.

Efter det en lång dusch, mysig frukost. Kila ner på "stan" en sväng, shoppa lite, handla mat, hem städa lite, långpromenad med sork och sedan krypa ner i soffan med en kopp te under filten! Heeelt underbart! Så kommer jag spendera kvällen i stallet tillsammans med min lurviga ärta, för ja, nu får hon vara lurvig:) Det känns skönt att inte behöva rida varje dag, slippa ångesten och det dåliga samvetet om man inte hinner. För den delen betyder det inte att jag inte gillar att vistas i stallmiljön. Jag älskar stallet...lugnet, att höra hästarna tugga på morgonmaten, rykta och pyssla länge, klappa och prata med alla pållarna, putsa alla saker, organisera mm. Det är så rogivande och nästan mediterande.

Imorgon blir det dock tidig morgon med utsläpp och förhoppningsvis en lång skrittur i fint väder:) hoppas ni alla har en trevlig helg med lika fint väder som vi har!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0