ET

Idag ska jag tuffa iväg med Ärtan till min ET. Det har varit lite tyst kring ridningen ett tag. Beror på att hon inte känns riktigt fräsch. Inte halt, men jag känner att det är något litet som stör henne. Efter x antal år tillsammans känner vi varandra innan och utan. ET besöket var inbokat sedan 3 månader tillbaka så det får gå före veterinärbesöket som är inbokat till nästa vecka. Synd att de inte hade tid samma dag med tanke på att de håller till vägg i vägg. Får helt enkelt åka iväg nästa vecka med! 
 
I måndags hade jag en ledig dag från jobbet. Istället ägnade jag hela dagen åt träningar. Kontrasterna är stora. Både mellan mina elever, deras hästar och vad de vill fokusera på i ridningen. I måndags blev det allt ifrån stärkande galoppfattningar och rent dressyrarbete till en elev som skulle hoppa bana. Det är roligt att se sina elever utvecklas och blomma ut. Min målsättning är att få ryttarna att våga tro på sig själva, bli självsäkra starka ryttare som vågar ta initiativ. Allt får många blir passiva och för försiktiga i ridningen. Kan jag bara ge mina elever rätt verktyg kommer de också våga använda dem sen. 
 
Snart helg igen, pust. Veckorna försvinner bokstavligt talat. Nästa helg fyller jag år. Min "hittepå-ålder" är 23....lever på det ett tag istället för att faca verkligenheten och möta min riktiga ålder;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0