Värsta dagen i mitt liv

Veterinärbesöket igår var inte roligt. Jag orkar inte beskriva och förklara allt just nu då jag mår fruktansvärt dåligt. Min bebis sedan 11 år tillbaka kommer inte bli bra igen. Ett gemensamt beslut tillsammans med veterinär och familj kommer således bli att låta min ängel galoppera vidare till de gröna ängarna. Det tuffaste beslutet jag någonsin tagit.

Min bästa vän, min livskamrat som gett mig allt. Som alltid funnits där, en riktig enmanshäst som tog mitt hjärta med storm sedan första mötet. Ett liv utan henne kommer kännas tomt, fel och otroligt jobbigt. Men samtidigt vill jag inte vara egoistisk och tänka på vad jag behöver, utan göra det som är bäst för hästen...

Det kommer få ta sin tid innan vi bestämmer datum. Hon har inte såpass ont att hon lider av det, och kan till och med fungera som promenadhäst ett tag så nu ska hon få det bästa avslutet i livet som hon bara kan få...


Kommentarer
Postat av: Sofia

Så himla himla tråkigt! Tänker på dig!
Jag själv hade ju tur i oturen med mina två hästar att dom inte ens skulle funka till promenadridning och slapp därmed det sista beslutagandet.
Goa fina Ärtan!

Svar: Ja det känns hemskt verkligen:(
Bella

2012-09-26 @ 08:04:46
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se
Postat av: Filippa

Åh så tråkigt. Tröstkramar till dig.

Svar: Tack!!
Bella

2012-09-26 @ 08:45:00
URL: http://filippashastliv.blogspot.com
Postat av: Josefina

Lider med dig !! =(
Kommer ihåg när vi tränade för Conny !

Svar: Ja det är väldigt tufft beslut att fatta:( På den tiden när hon var ännu mer vild och galen än vad hon är nu;)
Bella

2012-09-26 @ 11:50:29
URL: http://jnordlund.blogg.se
Postat av: Anna

Usch så himla tråkigt alltså, lider med dig!!

Svar: <3
Bella

2012-09-26 @ 12:48:18
Postat av: Karin

Fy, jag vet precis vad du går igenom! Som djurägare vet man ju att den dagen alltid kommer men det går aldrig att vänja sig vid att fatta dessa tunga beslut... Man får vara glad för alla fina dagar tillsammans! Kram på dig Bella!

Svar: Ja som djurägare gäller det ibland att inte vara egoistisk och tänka på vad jag själv behöver utan vad djuret mår bäst av. Om hon hade varit lie mer lugn i temperamentet hade det varit perfekt att låna ut henne som sällskapshäst men hon blir helt kokko i huvudet om hon inte får arbeta varje dag, tyvärr. Jag försöker också minnas alla fina stunder vi haft tillsammans under dessa 11 år:)
Bella

2012-09-26 @ 16:27:07
Postat av: Anna

Vet hur de känns. Fick ta bort min kompis i våras. Beklagar verkligen. Ni är fina ihop!
Kämpa på!
Styrkekram

Svar: Usch ja det är hemskt, nackdelen med att ha djur:( Tack!
Bella

2012-09-26 @ 19:01:10
Postat av: Yasmine

Åh... Kan bara tänka mig hur jobbigt det måste kännas :( Kan hon inte bli avelssto heller?

Svar: Ja det är inget jag vill önska mina värsta ovänner ens.. Alltså vi kan triangelmärka henne men hon skulle inte må bra psykiskt av att inte får stimulans varje dag, och hon har inte haft föl innan så vill inte chansa i och med att hon blir 18 nästa år.
Bella

2012-09-26 @ 20:31:06
URL: http://yasminesriddagbok.wordpress.com
Postat av: Sara -föredetta beridare hos Jessica Kürten

Nej, usch och fy :( beklagar! Bamsekram till dig!

Svar: <3
Bella

2012-09-27 @ 00:32:13
URL: http://stallgrasma.blogg.se
Postat av: Wenche Liwing

Nej, vad tråkigt :( tyvär är det ju så... styrkekramar till er

Svar: Ja det är ju liksom livets gång. Men det känns extra jobbigt eftersom hon fortfarande är så pigg i ridningen:(
Bella

2012-10-01 @ 18:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0